Jégzajlás és napnyugta a Margit hídról

Tegnap napnyugta környékén kimentem a Margit híd középső hídfőjéhez, hogy készítsek egy time-lapse videót a zajló jégről, háttérben a várossal amint a kigyúlnak az esti fények.

Mindig is imádtam a time-lapse videókat. Meg a zajló jeget, a fényeket napkelte és a napnyugta idején, és úgy általában a kilátást a Margit hídról. Eredetileg egy napfelkeltés videót akartam csinálni, de a jégzajlás megindulása óta a reggelek vagy felhősek voltak, vagy elképesztően hidegek, de leginkább mindkettő. Viszont az előrejelzés tegnapra emberi hőmérsékletet, valamint derült délutánt és estét ígért, így gyorsan igazítottam a terveken, reggel magamhoz vettem a GoPro-t, délután korán leléptem munkából és körülbelül 4-re kimentem a hídhoz. Pár percet eltöltöttem a próbálgatással, beállítással, aztán úgy egy órán át hagytam, hogy a gép tegye a dolgát. Az eredmény:

A videó alapjául szolgáló képek két másodpercenként készültek, a videó képkockasebessége pedig 30 fps, így egy másodperc a valóságban egy percnek felel meg. Egy ismerősöm megjegyezte, hogy középen, a pillér után megfigyelhető a Kármán-féle örvénysor is. :)

Tudom, ez most nem utazás, először nem is akartam ide feltölteni, de aztán Bari megjegyezte, hogy ezt a blogot félig-meddig úgyis naplónak használjuk, ráadásul valamennyire témába is vág, így végül mégis megszületett ez a poszt.